Opatija, 20. studenog 2024. – Gregor Glušič, predsjednik uprave ENNA Logica i ENNA Transporta u srijedu 21. studenog 2024. u Opatiji je sudjelovao na konferenciji Novog lista “Kvarner 2030. – transformacija i investicije”. Konferencija je okupila brojne vodeće stručnjake iz različitih gospodarskih grana, od transporta i logistike, do turizma, kao i predstavnike lokalnih i regionalne vlasti te brojnih institucija. U fokusu rasprava bila je vizija razvoja Kvarnera do 2030. godine.
U prvoj panel raspravi posvećenoj razvoju riječkog prometnog i logističkog pravca, uz Gregora Glušića, sudjelovali su Tomislav Rosandić, član uprave Rijeka Gatewaya, Christian Santaleza, tehnički direktor Bina Istre, Teuta Duletić, izvršna direktorica Lürssen Design Centra Kvarner i Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprave Rijeka.
Glušič je na početku rasprave rekao kako će novi kontejnerski terminal Rijeka Gateway na zagrebačkoj obali započeti s radom tijekom iduće godine, a odgovarajući na pitanje koliki će logistički izazov biti transport predviđenih milijun kontejnerskih jedinica s terminala i do njega, kazao je kako će dobar dio tereta biti otpreman morskim putem.
– Od milijun kontejnera koji će ući na terminal, neće svi biti dalje transportirani kopnenim putem, već će oko 40 posto prometa biti usmjereno ka drugim lukama koje su ograničene gazom. To su kontejneri koji će u Rijeci biti prekrcani s najvećih brodova, kakve neke od luka ne mogu primiti. Ostalih šezdeset posto ići će kopnenim putem, a od toga velik dio ići će željeznicom. Točnije, planiramo da šezdeset posto ide željeznicom, zbog čega je uz kontejnerski terminal izgrađen intermodalni terminal – rekao je Glušič. Komentirajući preopterećenost pruga, kazao je kako taj problem u ENNA Logicu rješavaju ulaganjima.
– Investiramo u više opreme, lokomotiva, vagona kako bismo mogli održati obećanja prema našim klijentima. Generalno, u svim zemljama u okruženju se događaju investicije u željeznicu, a ja to ne vidim kao problem, nego kao razvoj. Za šest-sedam godina imat ćemo pruge koje će omogućavati brži i učinkovitiji prijevoz, kako tereta, tako i putnika. Većina današnjih kašnjenja događa se zbog zatvaranja pruga uslijed radova, ali ne smijemo zaboraviti da ćemo uskoro od Zagreba do mađarske imati dvokolosiječnu prugu, što prije deset godina nitko nije očekivao – rekao je Glušič.
Najmoderniji terminal u ovom dijelu Europe
Član uprave Rijeka Gatewaya Tomislav Rosandić predstavio je budući kontejnerski terminal Rijeka Gateway.
– Terminal je gotovo u potpunosti elektrificiran, nema bučnih dizelskih motora. Zvučno zagađenje smanjit će se i eliminiranjem zvuka „bipanja“ prilikom kretanja dizalica i druge opreme i uvođenjem takozvanog bijelog šuma. Tu je i sustav usporavanja spuštanja kontejnera, kako ne bi snažno udarali jedan o drugi. Imamo i visokoučinkoviti sustav odvodnje, bez mogućnosti zagađenja mora i okoliša otpadnim vodama. Što se tiče svjetlosnog zagađenja, koristi ćemo sjenila i usmjerenu svjetlost, s time da dijelovi terminala na kojima se ne radi, neće biti osvijetljeni. Uz to, brodovi će se električnom energijom napajati s kopna pa će se i time smanjiti i zagađenje bukom i emisijama plinova i čestica, a sam terminal će za svoj rad koristiti isključivo električnu energiju proizvedenu iz obnovljivih izvora, za što je već potpisan ugovor s dobavljačem – rekao je Rosandić. Istaknuo je i da će terminal značajno utjecati na tržište rada jer će zapošljavati više od 300 ljudi, na čemu RGW surađuje sa srednjim školama i fakultetima na riječkom području.
Glušič je podsjetio da multiplikativni faktor, kada je riječ o radnim mjestima povezanim s terminalom, iznosi pet.
– To znači da će, ako terminal zaposli 300 ljudi, na povezanim radnim mjestima u drugim tvrtkama i institucijama biti zaposleno 1.500 ljudi, što je, uz razvoj gospodarskih aktivnosti i projekata, možda i najvažnije za grad i okolicu – zaključio je Glušič.
Više o panelu i konferenciji „Kvarner 2030. – transformacija i investicije“ možete pročitati i na portalu Novog lista.
Gregor Glušič na konferenciji “Kvarner 2030. – transformacija i investicije”
Leon Dolušić iz ENNA Transporta na konferenciji “Transport i logistika”
Rijeka Gateway - visokotehnološka rješenja budućeg "zelenog" terminala koji će biti na ponos Rijeke
Rijeka Gateway opremljen 5G mrežom
Sudjelujte u glasanju o imenima dizalica na Rijeka Gateway terminalnu! Bit će nazvane po izvanrednim ženama iz Rijeke